«عطا محمد نور»، والی برکنار شده ولایت بلخ و رئیس اجرائی حزب جمعیت اسلامی افغانستان گفت: فقط شورای رهبری حزب جمعیت صلاحیت تغییر من را دارد.

فقط حزب جمعیت صلاحیت عزل من را داردبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «عطا محمد نور»، والی برکنار شده ولایت بلخ و رئیس اجرائی حزب جمعیت اسلامی افغانستان گفت: فقط شورای رهبری حزب جمعیت صلاحیت تغییر من را دارد.

وی امروز (شنبه 2 جدی) در سخنانی با انتقاد تند از رهبران دولت وحدت ملی تاکید کرد که استعفای خود را نمی پذیرد و والی بلخ خواهد ماند.

عطا محمد نور افزود: فقط شورای رهبری حزب جمعیت صلاحیت تغییر من را دارد و در صورتی که رهبری حزب جمعیت اسلامی با ریاست جمهوری توافق نکند، تا پایان عمر حکومت والی باقی می مانم.

رئیس اجرائی حزب جمعیت اسلامی با انتقاد شدید از «عبدالله عبدالله»، رئیس اجرائی دولت وحدت ملی گفت: از آنجایی که عبدالله کاندید حزب جمعیت برای این پست است، جمعیت حق دارد کاندیدش را تغییر بدهد.

وی عبدالله را به تلاش برای پارچه پارچه کردن حزب جمعیت متهم کرد و افزود: ریاست اجرائی سهم زیادی در تخریب من داشته است.

عطا خطاب به دولت عنوان کرد: از حضور جامعه جهانی استفاده نکنید زیرا ما از انگلیس و آمریکا نمی ترسیم. والی برکنار شده ولایت بلخ پیش از این نیز آمریکا به به تلاش برای حذف چهره های جهادی متهم کرده بود.

رئیس اجرائی حزب جمعیت اسلامی افغانستان تاکید کرد که برکناری او موجب رشد و گسترش گروه های تروریستی در شمال کشور خواهد شد.

قابل ذکر است که ریاست جمهوری افغانستان در تاریخ 27 قوس/ آذر اعلام کرد عطا محمد نور استعفانامه خود را به اشرف غنی تحویل داده و مورد پذیرش رئیس جمهور واقع شده است. با این حال، عطا محمد نور اعلام کرد که این استعفانامه را نمی پذیرد و همچنان والی بلخ خواهد ماند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار